På tur med Pierre                                                          Deleuran Arbejdsrejser med forskellige firmaer. Home Pictures from Vietnam Weather Åbner i nyt vindue Link Kolofon
Så gik turen til Tobago. Det er en ferie ø. Fine strande, varmt vand sol og sommer hele tiden, det regner da også en gang i mellem men pyt. Jeg nåede ikke at se så meget da jeg pumpterede på et hjul og køre rundt uden reservehjul er ikke så heldigt når det er weekend. Men så var der tid til lidt mere strand og vand. Klik på billedet for at se dem alle/Click on photo to see them all. Opdateret den 05-09-2010 Lidt billeder fra fra hverdagens små udfordringer. Når der kommer en regnbyge så sker der noget og en lille halv time senere er det slut igen og solen skinner. Jeg målte en dag 75 mm på en halv time. Klik på billedet for at se dem alle/Click on photo to see them all. Opdateret den 29-08-2010 En tur til Harrys Water park og et besøg hos en ung pige. Vejret var som altid skønt og med køleboks fyldt med drikkevarer er det ikke noget problem at solen står højt, man skal bare lige huske at tage noget på hovedet. Klik på billedet for at se dem alle/Click on photo to see them all. Opdateret den 16-08-2010 Lidt billeder fra hverdagen, der sker ikke så meget men derfor behøves det jo ikke være kedeligt, det er disse billeder bevis på. Klik på billedet for at se dem alle/Click on photo to see them all. Opdateret den 15-087-2010 Så blev det til en lille søndagstur, jeg fandt en lille vej og der var ikke så meget trafik. Klik på billedet for at se dem alle/Click on photo to see them all. Opdateret den 25-07-2010 Så var jeg ude på en længere tur, turen gik til Matelot oppe på nordkysten. Det er et dejligt område med masser af fine badestrande og der er næsten ingen mennesker på strandende, en grund er nok at det tager for lang tid at køre der op. Der er en national park på 9000 hektar hvor der lever masser af dyr, jeg så ingen levende men en død slange så jeg, 2,5 meter lang og 10 centimeter tyk. Matelot ligger for enden af vejen og den eneste måde at komme videre på er at vandre, det gør jeg måske en anden gang, man kan vandre ud til et vandfald som efter sigende skulle være et utroligt skønt sted. Hvis jeg en dag tager til vandfaldet bliver det fra den anden side for der skal man kun vandre halvt så langt. Jeg har ikke skevet noget til billederne denne gang, jeg syntes ikke det er nødvendigt. Klik på billedet for at se dem alle/Click on photo to see them all. Opdateret den 25-07-2010 Lidt billeder fra pladsen omkring blandeværket. Klik på billedet for at se dem alle/Click on photo to see them all. Opdateret den 17-06-2010  Denne lille billedserie starter hjemme på betonværket og slutter ved stranden 1o km før Toge, jeg har været i Toge men jeg var på vej til Matelot. Det blev til 1½ time ved stranden/Atlanterhavet, der var så dejligt "stille" Klik på billedet for at se dem alle/Click on photo to see them all. Opdateret den 17-06-2010  Så var jeg en tur inde på et naturcenter, oppe midt i bjergene. En guided tur kostede 60 TT. doller som svarer til 60 danske kroner, turen rundt tog små 2. timer. Det havde regnet lidt og der var stadig nogle skyer på himlen så det hele duftede frisk. Klik på billedet for at se dem alle/Click on photo to see them all. Opdateret den 17-06-2010  Så har vi leveret beton ud af huset. Det er den nærliggende havn som mangler nogle få meter mole. Klik på billedet for at se dem alle/Click on photo to see them all. Opdateret den 19-05-2010  Denne gang har jeg ikke været på langfart men flere småture. Klik på billedet for at se dem alle/Click on photo to see them all. Opdateret den 30-04-2010 Turen skulle have gået op til en kyststrækning som jeg mangler at se men på turen der op så jeg et skilt ind til en Nationalpark, der måtte jeg ind. Der var flere vandreture men jeg tog kun den til vandfaldet, de andre ture var længere så der skulle man have drikkevarer med. Klik på billedet for at se dem alle/Click on photo to see them all. Opdateret den 25-04-2010 Nogle billeder taget i løbet af nogle uger, de fleste fra blandestationen. Så selv om vi ikke laver så meget mere behøves det ikke at være kedeligt. Klik på billedet for at se dem alle/Click on photo to see them all. Opdateret den 24-04-2010 En dag var der tid til at komme en tur på byggepladsen, det er stort det hele og det er ikke til at finde rundt, det oplever vi til dagligt når formændene ringer og bestiller beton, "Hej, det er Benny, jeg skal lige have 4 m beton" " Ja tak, hvor henne?" "Her ved den gule kran". Der er nok 20 gule kraner på pladsen. Klik på billedet for at se dem alle/click on photo to see them all. Opdateret den 18-04-2010  Så var jeg ude igen, jeg kørte bare rundt og tog nogle billeder. Det startede med at jeg ville op at se en større muddervulkan, jeg kan godt finde vulkanen og byen som ligger ved vulkanen på kortet men ude i virkeliheden kunne jeg ikke. Klik på billedet for at se dem alle/click on photo to see them all. Opdateret den 05-04-2010  En lille tur ud til muddervulkanerne, der var ikke det store men det som var der var interessant at kikke på. Jeg kom forbi et hønserri, det var stort, der var 30 haller og hver hal er ca. 100 meter lang. Klik på billedet for at se dem alle/click on photo to see them all. Opdateret den 34-03-2010  Lidt billeder fra Power Plant og blandestationen. Klik på billedet for at se dem alle. Opdateret den 21-03-2010  Så var det dagen for den sidste store støbning. Det var lidt underligt for nu går det kun ned af bakke med støbninger. I løbet af de næste 2. uger vil vi skille os af med de 4 indlejede betonbiler, vi har selv 4 biler. Klik på billedet for at se dem alle. En lille tur ved bjergene, jeg kom for sent til at komme ud til vandfaldet. Nå vejen slutter er der 4-5 km at vandre. Så når jeg skal der ud bliver det en heldagstur. Klik på billedet for at se dem alle. Opdateret den 28-02-2010  Maracas er en populær badestrand så der gik turen denne gang, dog ikke for at bade. Det var næsten som at færdes hjemme en varm sommerdag, turen sluttede i Blansissi. Klik på billedet for at se dem alle. Opdateret den 21-02-2010  Solen skinnede og det var over 30 grader men hvad gør det når der er air-conditions i bilen. Så turen gik op vest for Port of Spain til vejen sluttede ved en bom så tilbage og op på et højdedrag hvor et teleselskab havde master og andet radioudstyr. Klik på billedet for at se dem alle. Opdateret den 14-02-2010  Turen i dag var ikke ud i det blå, den stod på tempel og museums besøg. Klik på billedet for at se dem alle. Opdateret den 07-02-2010  I dag skulle jeg ud og kikke på muddervulkaner men jeg kørte forkert. Det blev en lang tur i skoven langs oliepumper og på meget ujævn jeg med en max hastighed på 30 kmt. da jeg kom ud af skoven fortsatte jeg bare ud i det blå, vejen endte brat nede i syd ved stranden i Moruga. Klik på billedet for at se dem alle. Opdateret den 06-02-2010  Lidt billeder fra pladsen, det er ikke beton det hele. Klik på billedet for at se dem alle. Opdateret den 27-01-2010 For et par uger siden tog jeg billeder af noget boreudstyr, det har jeg så gjort igen og fra samme sted men denne gang er det noget kraftigere udstyr. Ham jeg talte med fortalte at borehullet var ved at stoppe så der skulle hældes kemikalier ned som kunne løsne slammet. Klik på billedet for at se dem alle. Opdateret den 26-01-2010 Så var jeg ude igen, det var fint sommervejr, 30 til 32 grader. Turen gik til Sangre Grande oppe nord nordøst og ned langs vandet til Mayaro og derpå hjem. Klik på billedet for at se dem alle. Opdateret den 18-01-2010 En lille slange kom forbi forleden dag, dem skal der da også være plads til. Mine folk stikker af når de ser en slange, det er ikke bare 5 meter nærmere 100 meter. Klik på billedet for at se dem alle. Opdateret den 17-01-2010 Jeg var en tur oppe ved Couva, der er meget industri, olie og gas. Mit i det hele er der en strand, der var jeg ude at kikke, så kom politiet og spurgte hvad jeg lavede og sagde at jeg skulle være forsigtig. Jeg spurgte nogle af mine folk dagen efter hvorfor jeg skulle være forsigtig, de kunne så fortælle at det var et sted hvor der skete en masse efter solen var gået ned, narko. Klik på billedet for at se dem alle. Opdateret den 17-01-2010 En dag på vej hjem fra arbejde så jeg at de var ved at bore efter olie eller opfriske borehullet, det var ved at blive mørkt men jeg håber man kan se udstyret. Klik på billedet for at se dem alle.